Pralinboden


 

ALLMÄNT

Här hos oss ingår alltid moms.

Det som tillkommer i kassan är frakt, förutom när du handlar över 500:- då är det Fraktfritt.

Våra leveranser sker med Posten och utanför Sverige främst med DHL.

Om du har frågor använd gärna vårt kontaktformulär som finns under fliken kontakt, vi svarar oftast supersnabbt på mejlen.

 

BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE

Så fort vi fått din beställning så sänds en beställningsbekräftelse till den mejl du uppgav i kassan och så fort din leverans är på väg till dig får du en leveransbekräftelse så har du lite föraning om när ditt goda är på väg till dig.

Outhämtat paket

Tyvärr är detta både kostsamt och tidskrävande så om du inte hämtat ut dina godsaker i tid så måste vi fakturera dig en kostnad på 300:-. 

BETALNING

Vi här på Pralinboden har löst det så att det finns två alternativ, antingen med Faktura genom Klarna eller Kortbetalning med PayPal.

REKLAMATION/ÅNGERRÄTT

Om det uppstått en fraktskada eller du vill reklamera, se då till att spara allt emballage och hör snarast av dig till oss på info@pralinboden.se

Då detta är livsmedel så är det inte tillåtet med retur- och ångerrätt.

RESERVATIONER

Vi vill gärna reservera oss för eventeuella fel som prissättning, i värsta fall kan vi också drabbas av fort-och-fel.

Force Majeure, vid händelser som juridiskt kallas befriande omständigheter så åberopar vi force majeure. Exempel på detta är brand, krig, strejk och andra oforutsedda händelser där det står utom vår makt att fullfölja vårt åtagande.